Film z roku 2000 o drogách, který sice komerčně zahučel, ale vyšvihl Darrena Aronofskyho mezi režijní komety. V první dekádě nového milénia potvrdil svůj um a postupně nám ukázal Fontánu (viz Soundtrack Monday #52), Wrestlera a Černou labuť.
O hudbu se postaral dvorní skladatel Aronofskyho filmů Clint Mansell, se kterým pak pracoval na všech filmech. Mansell za přispění smyčcového kvarteta Kronos Quartet rozehrál něco, co se nedá nazvat „feel good“ hudbou. Naopak je to díky repetitivním smyčkám a někdy až nepříjemnému zvuku smyčců pěkná dávka deprese.
Nejznámější skladba, Lux Aeterna, si po vydání soundtracku žila vlastním životem. V roce 2002 se dočkala orchestrální verze (vytvořena byla pro trailer k Pánovi Prstenů: Dvě věže, viz článek Nejlepší filmové trailery). Od té doby byla použita v desítkách a stovkách trailerů a upoutávek, takže jste ji pravděpodobně slyšeli.